طراحی اداری در دکوراسیون اداری

دفتر کاری خوب و مناسب می باشد که فضای کاری مناسب و در عین حال راحتی را برای کارمندان خود فراهم نماید و برای ایجاد چنین دفترکاری باید دکوراسیون اداریمناسبی را طراحی نمود و استفاده از عناصر الهام بخش در زمینه شغلی بهترین روحیه را برای کارمندان ایجاد می نماید و بر همین اساس دیگر وجود دفتر شیک و مدرن و یا ساده توفیقی با یکدیگر نخواهند داشت. اگر فضاسازی در دکوراسیون اداری به درستی انجام شود به فعال تر شدن ذهن کارمندان منجر میشود و خروجی و نتیجه بهتری از فعالیت صورت گرفته در کار بهمراه خواهد داشت.

طراحی دکوراسیون ادرای ، فضای کاری بسیار مهم می باشد. بهترین راه حل برای داشتن یک روز کاری خوب و سالم، کار کردن در محیط آرام، مناسب و استاندارد است و برای دستیابی به چنین محلی نیاز به دکوراسیون اداری اصولی و متناسب با فضاهای آن میباشد.

ساختمان یک اداره بزرگ شامل مکانهای مختلف و متعددی است که برای طراحی دکوراسیون اداری باید به این بخش ها توجه بسیاری نمود و به میزان فضا مورد نیاز برای هر بخش و فعالیتی که قرار است در هر بخش صورت گیرد توجه نمود و با توجه به این فاکتور دکوراسیون اداری مورد نظر را طراحی نمود. در ادامه به بخش هایی که ممکن است هر اداره و یا سازمان داشته باشند پرداخته شده است:

طراحی اداری در دکوراسیون اداری

1- بخش های اداری دفاتر مجزا برای یک تا سه نفر به همراه کارگاههایی برای کار آموزان و دفاتر گروهی برای حداکثر 20 نفر، بعضی ادارات کارگاههای مجزا را با بخش های گروهی یکی می کنند. در اداره ای با پلان باز به جز یک بخش منشی گری مجزا، بقیه مکانها برای کار فردی و گروهی چند منظوره اختصاص می یابد.

2- قسمت های انبار اسناد برای نگهداری پرونده ها، طرح ها، میکروفیلم و وسایل الکترونیکی، لوازم بایگانی و ثبت ، ثبت اسناد باز سازی و خرد کردن.

3- بخش های خدمات اصلی اداری، دارای تجهیزات نوشتاری، تکثیر ، چاپ، فتوکپی و کامپیوترهای شخصی . قسمت پست خانه، نامه ها و محموله های پستی،کنترل ورود و خروج اجناس

4- بخش نمایش گروهی شامل اتاقهای گردهمایی با دیوارهای متحرک و بخش های نمایشگاه، تالار های کنفرانس و گردهمایی

5- امکانات اجتماعی شامل رختکن، آشپزخانه، توالت برای هر طبقه یا بخش، بخش استراحت کارکنان، محل خوردن و آشامیدن، امکانات ورزشی، سالن غذا خوری با آشپزخانه.

6- مکانهای اضافی و ضمیمه، احتمالاً برای تعلیم در زمینه استفاده از وسایل سمعی و بصری

7-امکان نیاز به وجود یک قسمت برای ورود اتومبیل ، جای پارک (به صورت زیر زمین) و بخش های تحویل.

8- فضاهای گروهی شامل راهروها – پلکان – آسانسورها – ورودی های خروجی و اضطراری به صورت داخلی و خارجی.

9-خدمات اصلی شامل وجود مسائل خدمات فنی ، تهویه مطبوع، دستگاه تهویه، سیستم حرارتی ، برق، سیستم آرمانی ، پردازش اطلاعات، مرکز کامپیوتری، مخابرات و نظافت و مراقبت

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *